Happy Place

di Emily Henry

Happy Place

Language
English

Connect with Emily Henry

This post contains affiliate links, meaning I’ll receive a small commission should you purchase using those links. All opinions expressed are my own. I receive no compensation for reviews.

Dopo i successi di Book Lovers, People we meet on vacation e Beach Read è in arrivo il nuovo attesissimo romanzo dell’autrice Emily Henry, Happy Place, dove una coppia che si è lasciata da mesi finge di stare ancora insieme durante l’annuale vacanza di una settimana con i loro migliori amici.

synopsis

 

A couple who broke up months ago pretend to still be together for their annual weeklong vacation with their best friends in this glittering and wise new novel from #1 New York Times bestselling author Emily Henry.

Harriet and Wyn have been the perfect couple since they met in college—they go together like salt and pepper, honey and tea, lobster and rolls. Except, now—for reasons they’re still not discussing—they don’t.

They broke up five months ago. And still haven’t told their best friends.

Which is how they find themselves sharing a bedroom at the Maine cottage that has been their friend group’s yearly getaway for the last decade. Their annual respite from the world, where for one vibrant, blissful week they leave behind their daily lives; have copious amounts of cheese, wine, and seafood; and soak up the salty coastal air with the people who understand them most.

Only this year, Harriet and Wyn are lying through their teeth while trying not to notice how desperately they still want each other. Because the cottage is for sale and this is the last week they’ll all have together in this place. They can’t stand to break their friends’ hearts, and so they’ll play their parts. Harriet will be the driven surgical resident who never starts a fight, and Wyn will be the laid-back charmer who never lets the cracks show. It’s a flawless plan (if you look at it from a great distance and through a pair of sunscreen-smeared sunglasses). After years of being in love, how hard can it be to fake it for one week…in front of those who know you best?

 

Traduzione Italiana

 

Harriet e Wyn sono la coppia perfetta da quando si sono incontrati al college: sono uniti come il sale e il pepe, il miele e il tè, l’aragosta e i panini. Tranne che ora, per motivi di cui non vogliono più discutere, non lo sono più.

Si sono lasciati cinque mesi fa. E ancora non l’hanno detto ai loro migliori amici.

Ed è così che si ritrovano a condividere una camera da letto nel cottage del Maine in quella che è stata la vacanza annuale del loro gruppo di amici negli ultimi dieci anni. È la loro tregua annuale dal mondo, dove per una settimana vibrante e felice si lasciano alle spalle la vita quotidiana; mangiano abbondanti quantità di formaggio, vino e frutti di mare; e si immergono nell’aria salmastra della costa con le persone che li capiscono di più.

Solo che quest’anno, Harriet e Wyn stanno mentendo a tutti mentre cercano di non notare quanto disperatamente si vogliano ancora. Perché il cottage è in vendita e questa è l’ultima settimana che trascorreranno tutti insieme in questo posto. Non sopportano di spezzare il cuore dei loro amici, e quindi dovranno recitare la loro parte. Harriet sarà la specializzanda in chirurgia motivata che non inizia mai una rissa, e Wyn sarà l’incantatore rilassato che non lascia mai vedere le crepe. È un piano impeccabile (se lo guardi da grande distanza e attraverso un paio di occhiali da sole imbrattati di crema solare). Dopo anni di innamoramento, quanto può essere difficile fingere per una settimana… davanti a chi ti conosce meglio?

Buy it on Amazon

Release Date
25 Aprile 2023

Category
Contemporary romance

Editore
Berkley

Nessun commento

Pubblica un commento